Een nieuwe kamer! - Reisverslag uit Forest Lodge, Australië van Boy Hoffs - WaarBenJij.nu Een nieuwe kamer! - Reisverslag uit Forest Lodge, Australië van Boy Hoffs - WaarBenJij.nu

Een nieuwe kamer!

Door: Boy

Blijf op de hoogte en volg Boy

22 Februari 2013 | Australië, Forest Lodge

Na twee weken is het hostel nu verruild voor een permanente kamer. Na een groot afscheidsdiner, georganiseerd door een paar Franse hostelgangers, hebben we onze koffers ingepakt (lees: alles erin gepropt) en het hostel verlaten. Het is jammer dat we uit het hostel zijn weggegaan, maar ik vind het heerlijk dat ik niet meer uit een tas hoef te leven… Het nieuwe huis is in totaal met 3 Amerikanen, 3 Britten, 3 Duitsers en wij, de twee Nederlanders. Het is een groot huis, maar ook met grote ruimtes. Je hebt eigenlijk niet door dat je met 11 mensen in 1 huis woont.

Het nieuwe huis bevalt echt goed, leuke mensen en lekker rustig. Rust kon ik wel gebruiken na de ‘intensieve’ week. Zo zijn er afgelopen week meerdere stranden bezocht, waaronder drie van de grootste en bekendste van Sydney: Bondi Beach, Manly Beach en Googee Beach. Manly was, naar mijn mening, de mooiste van de drie, een mooi strand en veel surfers. Bij Googee zitten veel backpakkers en Bondi Beach is het strand van flaneren.

’s Avonds heb je hier in Sydney bij veel restaurants leuke deals, iedere dag weer iets anders. Zo zijn Koen en ik na onze dag bij Manly Beach ‘chicken wings’ gaan eten, 1 dollar voor 1 wing. In totaal hadden we 5 wings p.p. en een biertje erbij; 10 dollar in totaal. Andere keren krijg je een 2de hoofdmenu gratis of korting op de pizza’s.

Naast de stranden is er ook het actieve leven: de Blue Mountains. Die zijn echt heel gaaf als je van het uitzicht kunt genieten, echter hadden wij een heel bewolkte dag en zagen we bijna niets. Van de Three Sisters hebben we er maar 1 gezien en alles was grijs. Echter, door de wolken en het vocht, kregen we wel de ervaring van een echt subtropisch regenwoud. We hebben uiteindelijk een drie uur lange wandeling gemaakt en genoten van alle mooie plekken die wel te zien waren. Zo ook van de Giant Stairway…. Een 900 treden lange trap die alleen voor ervaren wandelaars toegankelijk is. De dag erna snapte we ook waarom: spierpijn like hell.

Een wat minder intensieve activiteit was TROPFEST, the world largest short movie festival. Echt gaaf om te zien. We zaten met 90.000 andere bezoekers in een park om een paar schermen heen om naar 16 korte filmpjes te kijken. Hier kwamen we ook weer onze medegenoten van het hostel tegen en Yassi, een exchange student die afgelopen semester in Eindhoven was.

Komende week staat niet echt veel gepland, waarschijnlijk wordt het eens tijd om eens een bijbaan te gaan zoeken. Nu heb ik nog veel tijd voor het zoeken, gezien we volgende week op de universiteit moeten verschijnen. Eerst 2 dagen op de faculteit en de andere 3 dagen van de week is de intro voor heel de universiteit… ik ben heel benieuwd wat er allemaal op mij af gaat komen.

• 22 Februari 2013 - 08:06

Je Leukste Huisgenoot:

Ah boy, dat klinkt allemaal geweldig! Goed om weer wat te lezen, have fun daar ;)