De eerste dagen - Reisverslag uit Newtown, Australië van Boy Hoffs - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Newtown, Australië van Boy Hoffs - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Boy

01 Februari 2013 | Australië, Newtown

Australië, zo ong 30 graden Celsius, zon en onbewolkt, een wereldstad en als je de bus mist neem je gewoon de volgende! Heerlijk zo'n instelling...

Dinsdag ben ik, na uitgezwaaid te zijn door de familie, samen met Koen vertrokken voor 6,5 maand Australië. Na een overstap in Guanzhou zijn we na meer dan 22 uur aangekomen in Sydney. Het eten in het vliegtuig kwam mij na 4 keer echt de '@&"€)' uit en in Guanzhou zijn we nog als echte toeristen 'opgelicht' door 6!! euro voor een kop koffie te betalen en het wisselgeld in Amerikaanse dollars terug te krijgen. Maar goed, een kop koffie doet altijd wonderen en de vlucht naar Sydney ging ook snel voorbij!

Na een lange reis is het enige nog wat je wilt: liggend slapen. we zijn na aankomst dan ook gelijk naar het hostel gegaan. We zitten samen op een kamer met een Duitser, een Ier en een Franse Belg... Beetje Europees, maar wel gezellig. Bij de bottle shop hebben we ons een lekker Australisch biertje gekocht en geproost op ons avontuur.

De eerste dag zijn we, hoe voorspelbaar ook, naar het Sydney Opera House gegaan. Hier kwam het moment dat ik realiseerde het echt zo is: ik ben in Sydney! Voor de rest hebben we nog door Sydney rondgelopen, een verkeerde bus genomen en hoe Hollands ook een gratis museum bezocht.

De prijzen vallen nog enigszins mee, ong 6 dollar (5 euro) de kilo voor lokaal geteelde groente, niet lokaal geteelde groente is dan wel gelijk 12 dollar... En we betalen 21 dollar voor onbeperkt een 'my multi', een kaart voor onbeperkt ov-vervoer in Sydney... Dit terwijl de Ferry op zich al voor een retourtje 14 dollar is... Gelukkig zijn er dus veel backpakkers hier die ons die tips kunnen geven.

Komende dagen gaan we alles regelen bij de universiteit en een kamer zoeken! Hopelijk wil dat een beetje lukken. Aankomende zaterdag hebben we misschien al onze eerste BBq bij een Australiër, ik vermaak mij dus wel :)

Groetjes en tot snel,

Boy